Microsoft Power BI

Power BI:n käyttöönotto on todella helppoa ja edullista.  Power BI on osa Microsoftin tuoteperhettä. Raportit luodaan ilmaisella Power BI Desktop -ohjelmalla. Loppukäyttäjät tarkastelevat raportteja kirjautumalla Power BI Service -pilvipalveluun selaimella ja mobiilisovelluksilla, joissa käyttäjäkohtainen hinnoittelu (alle 10€/kk/käyttäjä). Microsoft Power BI on noussut selvästi muiden BI-alustojen ohi Gartnerin vertailussa (February 2020).

Moderni analytiikka ja Business Intelligence (ABI) platformit

Seuraavaksi BI kehitysaskeleeksi ennustetaan modernin analytiikan sulautumista osaksi BI sovelluksia ja toimintaa = ABI. Moderneille analytiikka- ja Business Intelligence (ABI) alustoille on ominaista helppokäyttöisyys, joka tukee koko raportoinnin ja analytiikkaprosessien työnkulkua – tietojen valmistelusta, tiedon visualisointiin, automaattiseen päätöksentekoon, liiketoimintaprosessien automatisointiin ja itse analysointiin.

Modernin analytiikan sulautumisella tarkoitetaan käytännössä selvittävän, ennnustavan ja ohjaavan analytiikan käytännön toteutusten ja liiketoiminnallisen lisäarvon merkittävää kasvua. Lue lisää kehittyneestä analytiikasta.

CIFI asiakas ja ekonometria-analyysi +  Power BI = Valmis ratkaisu asiakkuuksien johtamiseen ja kehittämiseen

CIFI asiakas ja ekonometria-analyysi on valmis ratkaisu asiakkuuksien kehityttymisen analysointiin ja asiakasarvon kehittämiseen. Valmis ratkaisu mahdollistaa nopean käyttöönoton ja lisäarvon luomisen. Raportointi- ja analyysit sovitetaan aina asiakkaan tarpeiden mukaan. Ratkaisu sopii hyvin osaksi Account Based Marketing(ABM) toimintamallia.

Hyödyt

Asiantuntijoidemme kehittämä valmis ratkaisumalli sovitetaan yrityksen tarpeisiin ja tämä mahdollistaa nopean tiedon hyödyntämisen. Analyysin tuloksien avulla johdon on helppo arvioida mahdollisia hyötyjä ja asettaa tavoitteita. Kokemuksemme mukaan asiakas- ja ekonomeria-analyysin hyödyntäminen jatkuvassa toiminnassa kasvattaa valittujen asiakassegmenttien liikevaihtoa 10-15%, kokonaisvaikutuksen ollessa 1-5%.

Toteutus

Asiakasdata on toteutuksessa pääosassa. Ensimmäisessä vaiheessa varmistetaan datan soveltuvuus, laatu ja kattavuus sekä tarvittaessa dataa rikastetaan ulkoisen tiedon avulla. Toisen vaiheen workshopeissa raportointi ja analyysit sovitetaan yrityksen tarpeiden mukaisiksi.

Kalenteriajassa tyypillinen projekti kestää 2-4 viikkoa

Referenssejä

Olemme toteuttaneet asiakas ja ekonometria-analyysejä mm. Posti Oy, Matkapojat Oy, Smartum Oy, Mailhouse Oy ja Tuokko Oy

Hinnoittelu  tapauskohtaisesti